torsdag 13 maj 2010

BLOMMORNA BLOMMAR....

Halloj mina vänner, hoppas att ni har en skön ledig torsdag!

Jag har utrustat mig med en burk vit färg och pensel, och målar för fullt idag. Äntligen har jag fått lite tid, lust och inspiration till att sätta igång med ett projekt. Resultatet av mitt jobb skall ni få se i morgon.
M. har startat med köksprojektet igen, skönt att komma igång. Panel har snickrats upp på väggarna så där väntar mer målningsarbete under helgen. Känns skönt att få mycket gjort nu så kan vi om möjligt njuta ännu mera nästa helg då jag och M. ligger ensamma på plajan och slappar. (Om nu de eländiga askmolnet behagar flytta på sig, då det nu så klart lagt sig över Spanien.)

Måste bara visa er en av mina favoritblommor som blommar såå fint nu.



Gullvivan är vacker, eller hur?!

Nu väntar fisk till middag som maken lagat, sedan blir det mer målning....

Önskar dig en riktigt mysig heldagskväll, tack för titten!

Kram Lotta

3 kommentarer:

bakom berget sa...

Va roligt med målning. Jag har oxå sånt som väntar, men det blir liksom inte av...
Åhh, ska ni resa till värmen i Spanien! Var där...undrar man lite nyfiket?
Va skönt att komma iväg ett tag. Hoppas att askan är borta till dess. Ha en skön kväll! Kram Åsa.

Bella sa...

Vackra gullvivor, härligt att det blommar mer och mer för varje dag ute i trädgården!

Gott att komma igång med målning och köksprojekt, ser fram emot att få se resultatet :)

Hoppas du får en mysig kväll

Kramar Bella

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Jag har också några röda gulvivor bland mina gula. Det blir jättefint tillsammans tycker jag. Och kul med blommor som sprider sig själva:-)

Fin blogg!

Ha det gott!