onsdag 12 maj 2010

RESULTAT AV MITT GRÄVPROJEKT!

Idag skall ni få se resultatet av mitt grävprojekt som jag hade för några dagar sedan.
Jag har grävt bort mängder med gräs och växter i en bergsskreva, fyllt på med ny jord och gjort en liten rabatt.

Här har jag planterat 2 Svartavinbärsbuskar som jag önskar skall trivas och växa sig stora och fina.

Till sommaren hoppas jag kunna skörda bär till saft och plocka blad att göra te av.

Nu har vi ledigt i 4 dagar, tjohoooo vad skönt!!!!
För stunden är det blåst, 5 grader och ösregn, inte alls vad man önskat för helgen. Vi hoppas på sol, båt- och trädgårdsväder så att vi alla kan vara ute och njuta. Efter regn kommer ju alltit sol, eller!?!?

Tack alla fina vänner som lämnar så snälla kommentarer hos mig trots att jag inte hinner kika in till er så ofta. Ni förgyller min dag!

Kram Lotta

2 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

Men du ska ju vara glad åt regnet! Tänk vad dina buskar ska frodas och sprida sina rötter i vällust ;0). Det ser lite mörkt ut vädermässigt här också de närmaste dagarna men någon gång ska väll värmen komma? Ska den inte det???
Vad fint du har gjort och vad smidigt att ha buskarna i stengropar sådär. Måste underlätta väldeliga när man ska rensa... Ser en liten damm framför mig när jag ser dina bilder. Som mynnar ut i en liten porlande bäck... men det är jag det... som heeeela tiden hittar på nya projekt! Jag håller tummarna för båtväder i helgen.
Kraaaaam/ Anna

Godastunder-tokigaidéer sa...

Japp....efter regn kommer solsken och det är bästför han där uppe för nu behöver vi solsken för att komma igång både i kropp och trädgård.

Ha det gott
Kram anna