onsdag 29 september 2010

Höst på landet

Hej vänner!

Hoppas att ni har det bra!

Nu börjar det verkligen kännas höst här hos oss.
I morse fick jag skrapa bilen för första gången i år, brrr. Är lite avis på M. som är i varma Italien....

Kantareller i massor har vi hittat på våra promenader vid havet.

Det känns värdefullt att låta barnen växa upp på landet nära naturen och med djur omkring sig. Jag och V. hälsar dagligen på hos systrarna Mimmi och Nina Kanin.


Min fina dotter med favorit katten Tiger, som också har en brorsa, Findus som bor hos oss.

Halva veckan utan M. är avklarad och det går i raketfart mot fredag då vi alla är tillsammans igen, längtar....

Ta hand om varandra och njut av livet!

Kram Lotta

3 kommentarer:

Unknown sa...

Du har det som mig,jag är oxå ensam på veckorna ibland och den här tiden på året är det mycke jobb..Så det är bara att gilla läget även om jag lääääängtar som attans efter han...:))...Önskar dig en underbar dag...Kram/Annelie

Annies Blå sa...

Oj vilken kantarellskörd :)!
Jag sätter också stor vikt vid att barnen ska få växa upp nära natur och djur. Antagligen beror det till stor del på att man själv har fått växa upp på landet, så då vill man ge barnen samma uppväxtmiljö eftersom man själv trivdes (trivs) så bra :).
Ha en bra torsdagkväll, så ska vi hoppas att tiden går snabbt så M kommer hem :).
Kram/Annie

bakom berget sa...

Hej Lotta! Va mysigt det ser ut med dom små kaninerna. Är dom era egna? Jag förstår att du avundas M som är där nere i den varma sköna luften. Ni får ta vara på varandra i morgon och ha en jättefin helg.
Undrar just om jag kommer att hinna plocka några kantareller i år...Det är ju så himla gott.
Kram på dig! Åsa.