måndag 13 september 2010

Min fina Pellis!

Halloj!

Så var måndagen redan här igen. Hoppas att du haft en riktigt härlig helg!

Vi har städat och rensat både inne och ute på tomten och i förråden, skönt att få lite ordning & reda och förbereda inför höst & vinter.

Ett trevligt besök på Ikea hann vi också med.
Förutom mängder av ljus och servetter inför höstmyset blev det också en härligt röd ryamatta till barnens lek- Tvrum och en golvlampa till V-rummet.

Mina Pellisar i uterummet blommar så fint. Kan jag ta in dem i matrummet i vinter och få dem att överleva där tro? Jag har aldrig sparat några förut, så alla tips mottages tacksamt.


Nu är det dax att ta tag i en ny vecka med jobb och aktiviteter.

Önskar dig en bra start på din vecka!
Tack för att du kikar in, och för alla fina kommentarer.

Kram Lotta

2 kommentarer:

promenader på landet sa...

Hej vännen låter som du haft en härlig helg och att du fått endel gjort! Ha en bra vecka och vad dina Pelargoner blommar vackert! Kram Maria

Annies Blå sa...

Hej! Vilka underbara pelargoner och den röda färgen passar så bra mot den gröna panelen! Jag vet absolut ingenting om blomskötsel, men jag skulle ändå låta pelargonerna stå rätt svalt under vintern, vattna väldigt sparsamt och sedan på vårvintern ta fram dem och ge dem näring samt mycket solljus... men som sagt, mina fingrar har inte den minsta skiftning i grönt så får du något annat tips av nån annan, följ det i stället ;).
Kram/Annie

Ps.Kul att du vill vara med i min tävling :)