lördag 16 oktober 2010

Olivträdet har flyttat in

Halloj!

Idag vaknade vi till en frostig, strålande lördag och åt en härlig lång mysfrukost med våra övernattande gäster.
Hoppas att du ockå har en bra dag!

Mitt olivträd har fått lämna uterummet och flytta in i vårt matrum.
Jag hoppas att det kommer att trivas inne och överleva vintern hos oss. Det tar mig emot att ställa undan det för övervintring då jag tycker det känns härligt att kunna ha lite grön medelhavskänsla inne också.




Nu ska jag, mamma och barnen ta en härlig promenad i höstsolen, medan M. och pappa ska ge sig ut på havet för att en sista gång tömma tinorna och ta med dem hem.
Imorgon är det dax för båten att komma upp på land, slut för i år, tack för i år....

Önskar dig en fin dag!

Kram Lotta

4 kommentarer:

bakom berget sa...

Ja nu får vi hålla tummarna för våra olivträd. Jag tycker att mitt verkar se lite ledset ut. Ska försöka med en annan placering.
Tänk att det är slut på båtsäsongen nu! Du kommer väl att längta till nästa, antar jag.
Här har det oxå varit långfrukost. Solen skiner och det är vitt av frost i gräset. Det ser ut att bli en skön helg.
Ha det så bra och njut av helgen!
Kram Åsa.

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Mitt olivträd ska snart också få flytta in. De klarar nätter med ett par minusgrader har jag fått höra men inatt var det ju riktigt kallt. Känner som dig att man helst vill ha trädet framme!! :)

Ha en riktigt härlig lördag!
Kamar Linda

MIN LYCKA ♥ sa...

Olivträd är väldigt fina, framförallt i en gammal lerkruka.
Gott med en höstpromenad nu. Det är frisk och kallt i vinden och man piggnar till. Skönt.

Go kväll!! kram

promenader på landet sa...

Hej vännen visst har det varit en underbar dag i dag! Så fina bilder på Olivträdet det trivs nog bättre inne nu! Må så gott kram från Maria