lördag 20 november 2010

Ju(v)lig kudde

Hej vänner!

Härliga helgen är här, såå skönt!
Idag när vi vaknade var hela värden vit även här, det har snöat.

Nu är det bara 1 vecka kvar till advent och det är dax att leta fram ljusstakar, stjärnor och ljusslingor i gömmorna. (Ja, jag har tjuvstartat lite.)

Jag har sytt en ny kudde till korgstolen där tomten sitter när han hälsar på, ler.


Texten har jag tryckt med textilfärg.

Vad har du för planer denna sköna lördag?

Jag ska göra en adventskrans av enris till ytterdörren. Längtar ut i friska luften efter en vecka av jobb och vård av sjuka barn.
Lite bus i snön måste vi ju också hinna med innan den smälter bort igen förstås.

Kul att du kikar in. Lämna gärna ett spår innan du går, jag är så nyfiken på vem du är som hälsar på hos mig.

Ha en bra dag!

Kram Lotta

5 kommentarer:

MIN LYCKA ♥ sa...

Kul att snön kommit till er med, iallafall när man har barn som har spring i benen. Här snöar det mer än vad det behöver;) Snön yr överallt och ser inte jättetrevligt ut just nu. Om bara snön lägger sig på backen så blir det en promenad och en massa luft.

Nu ska jag tapetsera hos lillebror och ikväll blir det att fira ett par som gift sig och en hemlig möhippa och svensexa, ska bli skoj!!

Gör en massa snöänglar du!
kramar

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilken otroligt fin kudde du har sytt! Ska nog också börja rota i gömmorna så smått... Vill helst inte det eftersom vårt hem kommer att invaderas av tomtar på stört! *hihi*

Stackare som har varit sjuka... Man får hoppas att man håller sig något sånär frisk över jul i alla fall! Det vore verkligen inte kul att drabbas av magsjuka eller liknande då. ;0)

Ha en mysig dag!
Kram/ Anna

Boviksmarinan sa...

Hej Lotta!!
Så snygg julkudde du sytt. Skönt att höra att jag inte är ensam om att börjat julpyssla. Det är ju nu det är som roligast. Ska iväg & köpa 2 advents stjärnor till stugan. Ha en mysig helg!!
Kramisar Linda

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Åååh du har minsann smygstartat lite med julen *mysigt*

Jag var tidigt ute med att börja julpynta förra året för jag hade köpt en massa nya julsaker då. Nu ligger allt nedpackat längt in i källaren, lite bök att ta sig fram så det får vänta lite till. Men jag köpte mig några nya elljusstakar igår som får komma upp i fönsterna nästa vecka :)

Jättefin kudde!! Duktig du är :)

Kram kram

MIN LYCKA ♥ sa...

Ja det var en speciell händelse och tid i vårt liv. Något man aldrig glömmer. Det blev en mycket kortfattad version av hela resan. Vi lyckades även vara en del sjuka och jag låg på lasarettet dagarna innan...Vilken resa! Det är nog enda gången jag faktiskt ångrar att vi åkte utomlands just då. Hade gjort vad som helst för att slippa tiden efter tsunamin. Tiden efter (här hemma) var nästan värst. Mycket tankar o funderingar. Vi bor nära havet (här hemma i Sverige alltså) och paniken över att vattnet skulle komma till huset var påtaglig låångt efteråt.

Många tankar har man, men skönt att "skriva av sig" några!

Stor kram till dig!!