torsdag 9 juni 2011

Kökshyllor

På mina numera vitmålade hyllor i köket står en del av favoritporslinet framme.
Praktiskt & Dekorativt.

Randigt & blommigt från Iittala och prickigt från favoriten Greengate.
"Mjölk" kanna från Bruka.

Även luckorna i köket ska målas vita, lister ska upp mm.
Det återstår en hel del arbete, men någon dag ska vi nog bli klara, ler.

Önskar dig en fin dag!
Här smattrar regnet på taket idag, faktiskt lite mysigt och välbehövligt för vår natur.

Kramis från Lotta ♥

7 kommentarer:

dagdrömmar i vitt sa...

Fina saker du har i hyllorna. Klart man ska ha favoriterna framme :)
Här är det varmt, men mulet , så jag hoppas på lite regn...faktiskt;)
Lycka till med köket, någon gång blir det klart. Vi saknar lite saker också...sedan fem år.
Kramkram / Nettan

mina finaste. sa...

Så fint du ser ut att ha det! Hihi, jag håller tummarna för att det ska regna så mycket nu att ni kommer att lämnar Sverige med ett leende på läpparna. Så gott ni kommer att ha det ändå!

Jag har ju ett antal veckor kvar att avverka innan respiten börjar...

Ha en skön dag vännen!
Kram

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Så fina saker på dina fina hyllor..:) Supersnyggt!!!!!

Önskar dig en fin dag
Kraam Susanne

bakom berget sa...

Ahh...har du regn!! Vi skulle allt behöva lite, men inte då! Trettio grader och sol...det får vi dras med. Undrar just hur stort åskväder vi ska få sen?
Va fint du har det på hyllan där! Jättefina och somriga saker.
Ha en fin torsdagskväll nu! Kram från Åsa.

Livet på landet sa...

Såklart att finprylarna måste ha hedersplats att synas på!:)
Jag shoppade ett tårtfat, en söt liten sockerskål & mjölkbringare idag..så fort jag kom hem fick några champangeglas & lite annat flytta ut från vitrinskåpet för att göra plats åt de nya fina sakerna;)

Kram Helena

A House With A View sa...

Men åh Lotta så jättefint!! Gillar ALLT i din hyllor!!! Heeelt i min smak!!! Lyckos dig!!!

Kraaaaaaaaaaaaam aka

Vilmas Hus sa...

Åh, älskar Greengate!! Så himla fint och roligt när man kan kombinera olika färger som du gjort!

Ha en skön fredagskväll!
Kram Charlotte