onsdag 12 oktober 2011

Brasa

Halloj vänner!

Veckorna rusar på och vi är redan i mitten av oktober.
Vi går mot kallare tider!

I helgen sågades ved för fullt så nu kan vi njuta av en härlig, värmande brasa i kaminen, höstmys på hög nivå, ler.



Vår gjutjärnskamin installerades när vi flyttade in i vår lilla stuga på 62 m2 för 15år sedan.
Mycket har hänt sedan dess, men kaminen finns kvar, ler.
Den har räddat oss många gånger när vi varit utan ström, som man blir ibland här på landet nära hav & skog.

Nu ska jag ta mig en promenad i höstsolen som faktiskt kikat fram här idag, bäst att passa på...

Önskar dig en fortsatt fin onsdag!

Kram Lotta ♥

8 kommentarer:

millan sa...

Det är verkligen något speciellt med kaminer/brasor - en speciell värme, ett speciellt ljud och en doft av hemtrevnad. Älskar hösten. Nu ska jag kolla vidare i din blogg, ser fint ut! Ha en bästa dag

bakom berget sa...

Oj va du är flitig med inläggen. Jag hinner ju inte med :-)
Jag håller definitivt med dig vad gäller brasor under kalla höst och vinterkvällar. Har man bara lite ved så kan det få storma och vara hur kallt och ruggigt som helst. Jag njuter av att sitta framför brasan.
Här har varit soligt och fint idag, men nu har det börjat blåsa och regna. Jag tror att jag tar och tänder en brasa.
Kram på Dig!

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Supermysigt:)

Det gör du rätt i..bäst att passa på!

Kram Susanne

Vi i Villa Ville kulla sa...

Ser jättemysigt ut,då har ni en massa ved att kunna elda me i vinter HÄRLIGT!!!!
Vi har en kakelugn men den ger ju ingen sån värme man ska visst elda för kråkorna har jag hört folk säga hahahaha.....
Jaja men mysigt blir det iaf....
ha en bra kväll...

Kram Lotta

Tillsammans Hemma sa...

Vilken jättefin kammin. Det är så mnysigt att kunna elda tycker jag (det är pyromanen i mig som talar....hi, hi) och vi gjorde precis som ni när vi flyttade in i vårt hus en kammin var prio ett.
Skönt med höstsol är det också och att det är lite ljus kvar trots årstiden.
Må så gott från Loo.

MIN LYCKA ♥ sa...

Det är sant, braskamin är alltid bra. En väldigt fin detalj på kvällarna och fruktansvärt bra och nödvändig när strömmen försvinner en kall vinterdag. Kram

Tina sa...

Hej!
Visst är det fantastiskt skönt att kunna elda lite när det känns kyligt.
Ska vi ta en fika snart?

kram

Bella sa...

Visst är det mysigt med brasor!! Älskar att elda för mysfaktorn och den sköna värmens skull :)

Tack snälla för din omtanke, jag hoppas att det vänder snart...

Många kramar Bella