söndag 1 april 2012

Vitsippor

Halloj vänner!

Hoppas att ni njuter av en skön helg.

Vårvärmen försvann, men det hindrar inte oss från att göra stordåd i trädgården, ler.
En stor hög med enar och ris ligger nu på tomten i väntan på påskbrasa nästa helg.
En köksträdgård planeras, pallkragar och fröer har införskaffats och vi har kommit en bit på väg i arbetet.


Vitsippor täcker nu marken i vår skog, ett vackert vårtecken.



Idag är det ÖRING-fiskepremiär, och jag håller tummarna för att mina storfiskare kommer hem med en fin fisk till middagen, ler.

Ha en fin dag!
Se upp för april, april...

Kram Lotta

5 kommentarer:

bakom berget sa...

Åhh... va härligt långt våren har kommit hos er. Här ligger vi fortfarande på Blåsippestadiet liksom. Men igår kom det snö igen och nu har vi några minusgrader:o((
Ha en härlig dag min Vän!
Kram Åsa.

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen!
Underbara små vårtecken! Såg dem från bussen häromdagen och blev helt lyrisk. =)

Jag har en liten utlottning hos mig i samarbete med nätbutiken Caesar's hem. Du kanske vill vara med?

Kram

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Åhhh så ljuvigt..:)
Vackra blomma!!!

Må så gott
Kraam Susanne

promenader på landet sa...

så vackert med vitsippor, här har de inte kommit lika långt. Visst är det härligt att få börja fixa i trädgården här håller vi också på med pallkragar och fröer:) Kram från vännen Maria

STENLYCKA sa...

Hejsan Lotta!
Underbara bilder på vitsippor som jag älskar. Var och tittade igår men ännu har de ej slagit ut i min backe.
Hoppas din man kom hem med några härliga fiskar som ni kan njuta av till middag.
Önskar dig allt gott i Påskveckan!
Kram Raina